Blogeja

Mitkä 8 asiaa yhdistävät triljoonan dollarin markkina-arvon omaavia softafirmoja?

Professori Scott Galloway (markkinoinnin professori, New Yorkin yliopiston Stern School of Business) tutki pari vuotta sitten mikä yhdistää merkittävällä tavalla softalla liiketoimintansa tekeviä triljoonan dollarin markkina-arvoon nousseita yrityksiä kuten Apple, Amazon, Google ja Facebook. Hän löysi kahdeksan (8) yhdistävää tekijää: Yritys on löytänyt tapoja palvella asiakkaita hyödyntämällä biologisia vaistojamme. Ratkaisut vetoavat vähintään yhteen neljästä ihmisen Read more about Mitkä 8 asiaa yhdistävät triljoonan dollarin markkina-arvon omaavia softafirmoja?[…]

Harkitsetko busineksen laajentamista ulkomaille? Neljä vinkkiä kuinka vältät tekemästä Fortumit.

Jos mielii kasvattaa businestä järkeviin mittasuhteisiin on syytä lähteä maailmalle. Mutta uusille markkinoille meneminen on aina riskialtista. Joku on aina valmis ottamaan rahat ja katoamaan. Siksi Boardio ja Accelerando ovat koostaneet sinua varten neljä kultaista vinkkiä. Näiden neljän vinkin avulla selviät ja saat tuloksia aikaiseksi: Hanki rahoitusta markkinoiden valloitukseen Accelerandon #rahoituskoneen avulla Hanki kohdemarkkinalta advisor Read more about Harkitsetko busineksen laajentamista ulkomaille? Neljä vinkkiä kuinka vältät tekemästä Fortumit.[…]

Tinderbisnes vai EVVK-bisnes, mitä tyyppiä bisneksesi edustaa?

Välillä käy niin, että ajatukset alkavat kohota hieman normiarkea luovemmalle lentoretitille. Niin myös Accelerandon konsulteilla. Miljoona kertaa nähdyn nelikenttägraafin sijaan syntyi ajatus erilaisten bisnesten tyypittelystä helppojen vertailukohtien kautta. Näin päästään muitta mutkitta kiinni bisneksen syvimpään olemukseen ja tärkeimpiin draivereihin. No, eihän tätä kannata ottaa kovin ryppyotsaisesti…mutta ehkäpä totta toinen puoli, kun tarkemmin mietitään? Tinderbisnes Tunnusmerkkejä: Read more about Tinderbisnes vai EVVK-bisnes, mitä tyyppiä bisneksesi edustaa?[…]

Photo by Dom J: https://www.pexels.com/photo/pair-of-brown-leather-gloves-illustration-45057/

Osta käsineet siltä joka on ennenkin tehnyt käsineitä

Minulla on noin 25 vuoden kokemus yrittäjänä. Edelleen olen mukana parissa yrityksessä osakkaana, mutta viimeisen vuoden ajan suuri osa ajasta on mennyt muiden bisnesten kehittämiseen. Vuosi on tuonut aika monta yritys- ja yrittäjätarinaa. Nyt on sopiva aika miettiä hetki mikä on ehkä yllättänyt ja mitä on vuodessa itse oppinut. Jokaisella toimialalla on toki suuri määrä Read more about Osta käsineet siltä joka on ennenkin tehnyt käsineitä[…]

Innovaatiosta stradikaalia kasvukykyä Suomeen

Teknologiateollisuus r.y:n tuoreen vision mukaan Suomi on vuonna 2030 kilpailukykyinen digivihreä menestyjä. Rakennamme kestävästi hyvinvointi-Suomea, joka on aktiivisena Euroopan Unionin jäsenmaana suunnan näyttäjä uuden teknologian innovoinnissa, digitalisaation hyödyntämisessä ja vihreässä siirtymässä. Korkea osaamistaso, laadukas oppimisjärjestelmä, joustava paikallisen sopimisen kulttuuri ja kannustava elinkeinopolitiikka houkuttelevat teknologiayrityksiä innovoimaan ja investoimaan juuri Suomessa. Muissa yhteyksissä puhutaan usein Suomen paradoksista, joka Read more about Innovaatiosta stradikaalia kasvukykyä Suomeen[…]

Viisi tärkeintä analyysiä kasvun esteiden tunnistamiseksi

Viisi tärkeintä analyysiä kasvun esteiden tunnistamiseksi Jos yrityksesi kasvaa nopeammin kuin tavoittelet, voit lopettaa tämän jutun lukemisen tähän. Tässä on tuskin mitään merkittävästi uutta sinulle. Tämä kirjoitus on tarkoitettu sinulle, joka et ole tyytyväinen yrityksesi liikevaihdon kasvuun. Sinulla on varmasti ajatuksia siitä, miksi kasvu ei ole tavoitteidesi mukaista: yleinen markkinatilanne on epäsuotuisa, meillä ei ole Read more about Viisi tärkeintä analyysiä kasvun esteiden tunnistamiseksi[…]

Markkinointi on helppoa kuin heinänteko – osa 2

Markkinointiviestinnän kanavat ovat muuttuneet radikaalisti parin vuosikymmenen aikana ja uudet mediat ovat ottaneet ison palan kakusta. Mutta olivatpa kanavat mitkä hyvänsä, niin asiakkaan koukuttaminen perustuu edelleen enemmän tai vähemmän vanhoihin markkinoinnin peruspilareihin. Yksi tällainen on ns. AIDA-portaikko, joka on kuljettava läpi, jos haluaa tehdä kauppaa kuluttajan kanssa. Ja täytyy muistaa että yrityspäättäjäkin tekee päätökset kuluttajan Read more about Markkinointi on helppoa kuin heinänteko – osa 2[…]