Menu
  • Home
  • For Startups
  • For Growth SMEs
  • For Corporations
  • The Team
  • Blog
  • Testimonials
  • Contact
    • How to find us
    • About Us
Your Guide to Stradical Growth

Blog

Voiko yritys kasvaa markkinoimatta?

Posted on

Voiko yritys kasvaa markkinoimatta? Aivan varmasti voi, kun on tuote ylivoimaisessa kunnossa ja satumainen onni matkassa. Mutta haluatko laittaa lottokupongin vetämään vai satsaatko mieluummin systemaattiseen asiakashankintaan ja kiinnostuksen herättämiseen riittävän rohkealla etunojalla?  Tässä muutama vuosien saatossa kohtaamani markkinointiin liittyvä väite, joista olen käynyt lukuisia mielenkiintoisia ja hedelmällisiä keskusteluja. Ja jokusen kerran asiakkaani on myös niiden…

Hioit sitten liikeideaasi kopissa – jos validointi unohtuu on moni tekemäsi asia turhaa

Posted on

Moni kasvuyritys tuunaa liiketoimintamalliaan Alex Osterwalderin Business Model Canvaksen (BMC) avulla. Ja oiva työkalu se onkin. Usein sen jäljiltä yrityksen erottautuminen kilpailijoista ja ydinviestit jäävät liian yleiselle tasolle. Miksi? No, tarjoomaa on hiottu huolella, mutta sen arvo asiakkaalle on vasurilla validoitu. Siksi asiakasarvo on puutteellisesti tunnistettu ja jättää kylmäksi.  Vältä tämä kasvu- ja startup-yritysten jättimäinen…

Epäonnistumisen anatomiaa

Posted on

Epäonnistua – kääk, ei ikinä. Minäkö? Tämä on vaikea ja herkkä aihe. Ainakin itselleni. Optimistina, positivistina ja eteenpäin suuntautuvana on erityisen tuskallista kohdata, saati käydä läpi, virheitä ja epäonnistumisia. Mutta palkinto analyysistä lienee isompi kuin niihin liittyvä tuska. Joten käyn rohkeasti aiheen kimppuun. VIRHEET OVAT ”TOTALLY OK” Epäonnistumisista oppii, sanotaan. Onnistumiset taas vahvistavat itsetuntoa, mutta…

Aikainen irtautuminen sijoitusstrategiana – yrittäjänkin etu?

Posted on

Suomessa alkuvaiheen pääomasijoitukset voivat varsin hyvin. Sekä yksityistä että julkista rahoitusta on startuppeihin ja nuoriin kasvuyhtiöihin saatavilla hyvin. Slush-tapahtuma todistaa myös kansainvälisen pääoman kiinnostusta yrityksiimme. Olemme Accelerandossa auttaneet rahoituksen sektorilla kymmeniä yrityksiä ja kyenneet yhdessä rakentamaan miljoonapaketteja yhdessä omistajien, sijoittajien, Business Finlandin ja rahalaitosten kanssa. Käsitykseni mukaan isommat haasteet tulevat vastaan kymmenien miljoonien rahoitustarpeessa. Yrityksen…

The Fuzz Around IoT and How to Deal With It 

Posted on

The Internet of Things (IoT) is nothing new. Critical and extremely valuable data has been collected from manufacturing processes, utility facilities and e.g. racing cars for decades. These connections have been either wired or wireless. In other words: The most valuable IoT applications have already been done. Changes that make IoT attractive There are a…

How to close more deals?

Posted on

    B2B sales is built on trust and relationships. Well, at least if the price tag is anything higher than your typical SaaS service. Successful B2B sales guys are successful because they know the importance of relationships. But establishing relationships is relevant only if you build them with the right people from the buyer…

Menestyvä yritys tuntee omat kasvutaskunsa

Posted on

Etsi yrityksesi tulevaisuuden kasvutaskut ja muista, ettei uuden kasvun potentiaalien määrittelyssä kypsiä markkinoita ole olemassa, sanoo Ilkka Pukkila.

Nichen löytäminen on startupille elinehto

Posted on

Nichet ovat tarpeita; tarpeita, joita ei ole tyydytetty niin hyvin, kuin haluttaisiin. Siksi nicheä ei voi valita – se on löydettävä.

Miksi yrityksen on niin vaikeaa kääntää liiketoimintaansa kasvuun?

Posted on

Yritystoiminnan saattaminen kilpailukykyisen kasvun polulle on haastava tehtävä, joka vaatii osaamista, kokemusta sekä systemaattista toimintatapaa.

Vain korkea asiakaselämys takaa liiketoiminnan jatkuvuuden

Posted on

Yli 35 vuoden myyntikokemuksella kotimaasta ja maailman markkinoilta olen toiminut saarnamiehenä ja ollut uskossa, että hyvä myyntimiestaito pelastaa yrityksen paikoissa kuin paikoissa. Varmastikin hyvä myyntimiestaito on edelleenkin tärkeässä roolissa, mutta se ei enää valitettavasti yksinään riitä. Mukaan kuviota sotkemaan ovat astuneet sanat, joita aiemmin pidettiin vain markkinointi-ihmisten humpuukiproosana – asiakaselämys ja sille mitattava asiakastyytyväisyys. Tästä…

  • Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next

Kuukauden kasvo: Kari Hartikainen

  • Tinderbisnes vai EVVK-bisnes, mitä tyyppiä bisneksesi edustaa?

Blog articles

  • Tinderbisnes vai EVVK-bisnes, mitä tyyppiä bisneksesi edustaa?
  • Osta käsineet siltä joka on ennenkin tehnyt käsineitä
  • Innovaatiosta stradikaalia kasvukykyä Suomeen
  • The anatomy of success
  • Viisi tärkeintä analyysiä kasvun esteiden tunnistamiseksi
  • Markkinointi on helppoa kuin heinänteko – osa 2
  • Miten tapat kilpailijasi kanavamyynnin avulla
  • Kolmella teemalla menestykseen – mikä on sinun yrityksesi tärkein kehityskohde?
  • Onko asiakasinnostus tae tulevasta menestyksestä vai jopa kuoleman suudelma?
  • Softa pyörittää maailmaa
  • Voiko yritys kasvaa markkinoimatta?
  • Hioit sitten liikeideaasi kopissa – jos validointi unohtuu on moni tekemäsi asia turhaa
  • Epäonnistumisen anatomiaa
  • Aikainen irtautuminen sijoitusstrategiana – yrittäjänkin etu?
  • The Fuzz Around IoT and How to Deal With It 

Categories

©2022 Your Guide to Stradical Growth | WordPress Theme by Superb WordPress Themes