Blogeja

Miten tapat kilpailijasi kanavamyynnin avulla

Kanavamyynti skaalautuu aivan eri tavalla kuin oma suoramyynti. Kanavalla on kohderyhmäsi asiakkaat jo hallussaan. Kanavakumppaniisi luotetaan jo valmiiksi. Kanavakumppani tekee sinusta vahvemman oloisen ja näköisen kohderyhmäsi silmissä. Kanavamyynnin kustannusrakenne suojelee kassaasi. Käytännössä maksat vain onnistumisista. Ja mikä parasta, kanava myy, kun Sinä nukut. Yllä kuvatut asiat ovat kanavamyynnin perusfilosofiaa, mutta kanavamyynti on ainutlaatuisen haasteellinen myyntiprosessi. Read more about Miten tapat kilpailijasi kanavamyynnin avulla[…]

Kolmella teemalla menestykseen – mikä on sinun yrityksesi tärkein kehityskohde?

Accelerando on reilun kymmenen vuoden aikana auttanut sadoittain yrityksiä nopeampaan kasvuun. Vaikka jokainen yritystarina on ainutlaatuinen, niin niistä löytyy myös monta yhtäläisyyttä. Intohimoisten yrittäjien lisäksi menestys vaatii kovaa työtä ja keskittymistä niihin asioihin, jotka vievät yritystä juuri sillä hetkellä parhaiten eteenpäin. Ja näissä, yritystä parhaiten eteenpäin vievissä asioissa, tietyt teemat tulevat vastaan lähes jokaisessa yrityksessä. Read more about Kolmella teemalla menestykseen – mikä on sinun yrityksesi tärkein kehityskohde?[…]

Onko asiakasinnostus tae tulevasta menestyksestä vai jopa kuoleman suudelma?

Onko asiakasinnostus tae tulevasta menestyksestä vai jopa kuoleman suudelma? Kun ollaan luomassa liiketoimintaa kokonaan uudenlaisesta lähestymisestä uuteen tai vanhaan asiakastarpeeseen, ensimmäinen validoitava asia on luonnollisesti potentiaalisen asiakaskunnan kiinnostus uutta ratkaisua kohtaan. Vastaanotto on usein vähintäänkin kiinnostunut, jopa innostunut. Tämä positiivinen ”pöhinä” asiakaskunnassa saa helposti myös yrityksen innostumaan ja tekemään päätöksen kehitystyöhön investoimisesta. Jos alustava innostus Read more about Onko asiakasinnostus tae tulevasta menestyksestä vai jopa kuoleman suudelma?[…]

Softa pyörittää maailmaa

Mietipä päivittäistä elämääsi. Kuinka paljon kaiken sen taustalla mitä teet on tavalla tai toisella jossain pyörivä softa? Yleensä tätä ei tule edes ajatelleeksi, mutta näin se vain on: elämä ilman kännykkää, tietokonetta ja erilaisia nettipalveluita voisi tuntua aika vieraalta. Elämä ilman erilaisia vekottimia ja softapalveluita on ehkä teoriassa mahdollista – yksityiselämässä tämä vielä menee –mutta Read more about Softa pyörittää maailmaa[…]

Voiko yritys kasvaa markkinoimatta?

Voiko yritys kasvaa markkinoimatta? Aivan varmasti voi, kun on tuote ylivoimaisessa kunnossa ja satumainen onni matkassa. Mutta haluatko laittaa lottokupongin vetämään vai satsaatko mieluummin systemaattiseen asiakashankintaan ja kiinnostuksen herättämiseen riittävän rohkealla etunojalla?  Tässä muutama vuosien saatossa kohtaamani markkinointiin liittyvä väite, joista olen käynyt lukuisia mielenkiintoisia ja hedelmällisiä keskusteluja. Ja jokusen kerran asiakkaani on myös niiden Read more about Voiko yritys kasvaa markkinoimatta?[…]

Hioit sitten liikeideaasi kopissa – jos validointi unohtuu on moni tekemäsi asia turhaa

Moni kasvuyritys tuunaa liiketoimintamalliaan Alex Osterwalderin Business Model Canvaksen (BMC) avulla. Ja oiva työkalu se onkin. Usein sen jäljiltä yrityksen erottautuminen kilpailijoista ja ydinviestit jäävät liian yleiselle tasolle. Miksi? No, tarjoomaa on hiottu huolella, mutta sen arvo asiakkaalle on vasurilla validoitu. Siksi asiakasarvo on puutteellisesti tunnistettu ja jättää kylmäksi.  Vältä tämä kasvu- ja startup-yritysten jättimäinen Read more about Hioit sitten liikeideaasi kopissa – jos validointi unohtuu on moni tekemäsi asia turhaa[…]

Epäonnistumisen anatomiaa

Epäonnistua – kääk, ei ikinä. Minäkö? Tämä on vaikea ja herkkä aihe. Ainakin itselleni. Optimistina, positivistina ja eteenpäin suuntautuvana on erityisen tuskallista kohdata, saati käydä läpi, virheitä ja epäonnistumisia. Mutta palkinto analyysistä lienee isompi kuin niihin liittyvä tuska. Joten käyn rohkeasti aiheen kimppuun. VIRHEET OVAT ”TOTALLY OK” Epäonnistumisista oppii, sanotaan. Onnistumiset taas vahvistavat itsetuntoa, mutta Read more about Epäonnistumisen anatomiaa[…]

Aikainen irtautuminen sijoitusstrategiana – yrittäjänkin etu?

Suomessa alkuvaiheen pääomasijoitukset voivat varsin hyvin. Sekä yksityistä että julkista rahoitusta on startuppeihin ja nuoriin kasvuyhtiöihin saatavilla hyvin. Slush-tapahtuma todistaa myös kansainvälisen pääoman kiinnostusta yrityksiimme. Olemme Accelerandossa auttaneet rahoituksen sektorilla kymmeniä yrityksiä ja kyenneet yhdessä rakentamaan miljoonapaketteja yhdessä omistajien, sijoittajien, Business Finlandin ja rahalaitosten kanssa. Käsitykseni mukaan isommat haasteet tulevat vastaan kymmenien miljoonien rahoitustarpeessa. Yrityksen Read more about Aikainen irtautuminen sijoitusstrategiana – yrittäjänkin etu?[…]